niedziela, 8 listopada 2015

Jak zrobić czapkę na szydełku i nie zwariować;)) ?

           ...No najlepiej mieć w domu trzy głowy - obowiązkowo każdą w innym rozmiarze. Jak robię czapę dla siebie to okazuje się, że najbardziej pasuje na najmłodszą córcię, a jak się zabrałam za czapę dla córci - wyszła czapka dla mnie:). Oczywiście zawsze szkoda mi czasu na robienie próbek i to są właśnie konsekwencje. Na szczęście głów ci u nas dostatek - zawsze komuś się poszczęści:)).
              Dziś chcę się pochwalić czapką, którą wydziergałam półsłupkami narzucanymi, używając włóczki Salsa i szydełka nr 4. Ponieważ czapka najlepiej leży na mojej głowie, córeczki - trochę obrażone - nie chciały brać udziału w sesji foto. Posłużyłam się wiec lalą, a po opublikowaniu tego posta biorę się za dzierganie takich samych czapek w "odpowiednim":) rozmiarze.
             No i miś - doczekał się szaliczka w kolorze nosa.








Jak wykonałam czapkę:
Na początek 4 o.ł. zamknięte oczkiem ścisłym
Następnie obrabiamy powstałe kóleczko:
1.okrążenie - 1o.ł. , następnie 11 półsłupków narzucanych, zamykamy okrążenie oczkiem łączącym
2.okrążenie - 1o.ł. , w każdym oczku po 2 półsłupki narzucane, zamykamy oczkiem łączącym (mamy 22    oczka) 
3.okrążenie - 1o.ł., w co trzecim oczku po 2 półsłupki narzucane, zamykamy jak wyżej
4.okrążenie - 1o.ł., następnie w co 4 oczku 2 półs. narz., zamykamy
5.okrążenie - 1o.ł., w co 5 oczku 2 półs. narz., zamykamy
6.okrążenie - 1o.ł. , w co 6 oczku 2 półs. narz., zamykamy
7.okrążenie i kolejne - 1o.ł., a potem po jednym półsłupku narzucanym w każdym oczku - przerabiamy do momentu aż czapa osiągnie odpowiednią długość
Ostatnie dwa okrążenia przerobiłam zwykłymi półsłupkami. 


8 komentarzy:

  1. Dziękuję za instrukcję. Czy mogłabyś w jakimś poście napisać coś więcej na temat tej włóczki. W mojej pasmanterii jedynej w miasteczku, jest tylko Kotek i Koteczek. Wełenki po praniu się kłaczą, mechacą. Nie mam możliwości po dotykania innych włóczek. Będę wdzięczna : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapki jeszcze nie prałam, ale użytkowana jest intensywnie i nic złego z włóczką się nie dzieje. Salsa przypomina mi trochę Yarn art jeans, ale jest grubsza i milsza w dotyku.

      Usuń
  2. śliczna... może nawet zaczęłabym chodzić w czapce... no ale talentu brak, także chyba się nie uda...

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie mi się podoba ta czapka, chyba sobie zrobię 😊. Mogłabyś napisać ile mniej więcej zużyłaś włóczki na dorosłą głowę? 😉 Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie mi się podoba ta czapka, chyba sobie zrobię 😊. Mogłabyś napisać ile mniej więcej zużyłaś włóczki na dorosłą głowę? 😉 Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć dokładnie, ale gdyby to był jeden kolor to jeden motek by wystarczył.

      Usuń

Będzie mi miło jak napiszesz parę słów:).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...